Skip to main content

Czym charakteryzuje się pozycjonowanie?

1 komentarz

Marketing internetowy na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat rozwinął się na niezwykłą skalę. W dużej mierze jego rozwój podyktowany był zmieniającą się rzeczywistością, a szczególnie coraz powszechniejszym dostępem do internetu. To właśnie on stał się najpopularniejszym źródłem wiedzy. Szukanie informacji w książkach, czy w prasie zostało w dużej mierze wyparte szukaniem ich właśnie w sieci. I to właśnie dlatego zrodziła się potrzeba, aby i szeroko pojętą reklamę przenieść na tę płaszczyznę. Mówiąc o reklamie w sieci, w pierwszej kolejności należy wymienić strony internetowe. Otwarte przez całą dobę, gotowe by dotrzeć na drugi koniec świata, potrzebują jeszcze tylko odpowiedniej promocji. Bo, co z tego, jeśli nawet strona jest najbardziej nowoczesna i przyciągająca, jeśli nie jest widoczna w sieci? Każdy specjalista seo wie, że dobra strona to dopiero połowa sukcesu. Drugą połowę stanowi jej skuteczna promocja.

optymalizowanie strony przez Dawida Wieczorka

Ile jest stron w internecie?

Mówiąc najbardziej ogólnie, całe morze. A jaka jest szansa, że w tym morzu potencjalny klient trafi na tę jedną konkretną stronę? Teoretycznie niewielkie. Ale teoria nie idzie w parze z praktyką. A tę stanowi promowanie stron internetowych. Są to różnego rodzaju działania, które mają na celu właśnie zwiększenie widoczności strony. Chodzi tu głównie o to, aby osoba zainteresowana konkretnymi usługami, czy produktami, miała na pulpicie swojego komputera wyświetloną reklamę zachęcającą do wejścia właśnie na tę konkretną stronę. No i tu do gry wkracza specjalista seo, który wbrew pozorom wcale nie ma łatwego zadania. Zaufaniem wśród firm cieszy się Specjalista SEO Dawid Wieczorek, który dzięki wieloletniemu doświadczeniu wie jak skutecznie promować firmy w internecie. Jak zostało już wspomniane, ilość stron w internecie jest naprawdę ogromna. Trzeba więc ogromnej wiedzy, a także doświadczenia i zaangażowania, aby skutecznie daną stronę wypromować. I tu na pierwszy plan wysuwa się pozycjonowanie stron internetowych w Google. Koncentruje się ono głównie na uzyskaniu przez stronę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

praca specjalisty SEO nad pozycjonowaniem strony

Czym są słowa kluczowe?

Ten oczywiście swoje poszukiwania zaczyna od wpisania w wyszukiwarkę konkretnej frazy. Czasem jest to jedno słowo, a czasem zlepek słów, które precyzyjnie określają jego potrzeby. Słowa te nazywane są w branży marketingu internetowego, jako słowa kluczowe. Jeśli więc specjalista od reklamy zabiera się za nią, to pierwsza rzecz, jaką robi, określa właśnie słowa kluczowe. Na ich podstawie tworzy (sam bądź przy pomocy copywritera) teksty. A te umieszczane są na specjalnych stronach, służących do zwiększenia zasięgu reklamy. Efekt jest taki, że gdy szukający wpisuje hasło w wyszukiwarkę, ta na początku wyników wyświetla link do strony, która jest pozycjonowana.

Dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne?

Mówiąc o tym, że pozycjonowanie stron internetowych w Google jest kluczowe, warto powiedzieć dlaczego. Po pierwsze dlatego, że jest to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek, z której na co dzień korzystają miliony internautów. Druga rzecz, to wygoda, która charakteryzuje współczesnego człowieka. Rzadko przegląda on wyniki na drugiej stronie. Najczęściej wchodzi w link, który wyświetla mu się jako jeden z pierwszych. I właśnie dlatego tak ważne jest skuteczne promowanie stron internetowych.

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • Ten komentarz czeka na zatwierdzenie (jest widoczny tylko dla Ciebie).
    Kuba · 1 miesięcy temu
    Jako nowicjusz w świecie SEO, jestem pod wrażeniem tego artykułu! Wyjaśnienie roli pozycjonowania i słów kluczowych było jasne i przystępne. Teraz rozumiem, dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne dla widoczności w sieci. Dziękuję za te cenne informacje!